În vizită la vecini - Musala și Myticas – Ho Hac Bucuresti

În vizită la vecini – Musala și Myticas

Vară, soare și zile libere de 15 august……de aici se naște o mare întrebare: munte sau mare?

După cum noi  suntem obișnuiți să găsim rezolvare la orice problemă, am descoperit o metodă să le îmbinăm și astfel am plecat în vizită la vecini.

Astfel, cu mic cu mare (am mers doar cei mari) am plecat de joi seara spre prima țintă a călătoriei noastre: orașul Borovets, unde am ajuns după un drum de opt ore pe drumurile vecinilor bulgari. Vineri de dimineață am început urcarea la prima oră spre cel mai înalt vârf din Peninsula Balcanică, Vârful Musala – 2925m. Urcușul nu a pus probleme tehnice și astfel la ora 12 am făcut poza de vârf toți cei zece munțomani plecați pe traseu. Deși nu este un traseu tehnic, impresionează prin frumusețea peisajelor și culoarea lacurilor aflate la această altitudine.

Seara, când am ajuns în stațiune, am avut de ales între a rămâne sau a pleca spre muntele zeilor. Deși oboseala își cam spunea cuvântul, am luat cu toții decizia de a pleca spre Tesalonic, atrași de dorința de a savura un gyros “ca la mama acasă”. Zis și făcut, astfel că la ora 22.00 pofta ne-a fost potolită în cel mai gustos mod posibil,în stil grecesc. Seara, după masa copioasă, ne bucurăm de atmosfera cu care suntem obișnuiți la toate ieșirile de club, încărcată de povești și voie bună.

A treia zi a călătoriei noastre a fost de relaxare, astfel ca ne-am bucurat de bucătăria greceasca și de plăcuta apa a Mediteranei, bălăcindu-ne la poalele Olimpului, asupra căruia mai aruncam câte o privire pofticioasă cu gândul la ziua următoare.

Partea rea cu “fiecare problemă are o rezolvare”, este că mereu se găsesc și idei năstrușnice și așa s-a întâmplat și în cazul de față când cineva a venit cu ideea ca în ziua următoare să facem o baie în mare înainte și după ce ajungem pe vârf, propunere acceptată de toată lumea. Trezirea a fost la ora 04.00 pentru a ne face pregătirile de traseu și la ora 05.30 eram deja bine înfiorați după bălăceala de dimineață. Traseul nu prezintă dificultăți tehnice până aproape de vârf, unde este o porțiune care trebuie cățărată. În cele din urmă, la ora 14:10 am ajuns pe Vârful Mytikas (2915 m), cel mai înalt din Olimp și al doilea ca înălțime din Balcani.  Fascinați de peisajele oferite de acest munte, am început coborârea spre a ne atinge ultimul obiectiv al acelei zile: baia în mare. Miezul nopții ne-a prins sărbătorind reușita noastră din acea zi pe malul mării, savurând deliciile bucătăriei grecești. Ultima zi a fost destinată drumului de întoarcere și deja ne făceam planuri de cum am putea crește altitudinea și experiența noastră montană.

După încă o aventură în stil Ho Hac încheiată cu succes, ne gândim serios la următoarea mini-vacanță și ne întoarcem acasă încărcați cu muultă energie pentru o nouă săptămână.